Sunday, 4 August 2013

6. Недеља после Духова


Свети ТЕОФИЛАКТ Охридски

ТУМАЧЕЊЕ СВЕТОГ ЕВАНЂЕЉА ПО МАТЕЈУ


Глава девета + Лечење одузетога

1-2. И ушавши у лађу, пређе и дође у свој град. И гле, донесоше му одузетога који лежаше на одру.

"Својим градом" Исус назива Капернаум, јер је тамо живео. У Вителејему је, дакле, рођен, у Назарету је одрастао, док је у Капернауму живео. Овај одузети није онај исти кога спомиње Јован,[1] јер је онај живео у Јерусалиму код Овчије бање, а овај је био из Капернаума. Онај није имао човека (да га спусти у бању), док су овога носила, како каже Марко,[2] четворица људи, и спустила га кроз (откривени) кров од куће, што је Матеј изоставио.


И видјевши Исус вјеру њихову.

Дакле, веру оних који су одузетог донели, јер је Господ често чудотворио по вери оних који су доносили болеснике; или пак видевши веру самог болесника,

рече одузетоме: Не бој се, чедо, опраштају ти се гријеси твоји.

Назива га "чедом" као створење Божје или као онога који је поверовао (у Њега). Да би показао да је човекова болест последица греха, Исус му прво опрашта грехове.

3-5. И гле, неки од књижевника рекоше у себи: Овај хули на Бога. А Исус видјевши помисли њихове, рече: Зашто ви зло мислите у срцима својим? Јер шта је лакше, рећи: Опраштају ти се гријеси; или рећи: Устани и ходи?

Тиме што је видео њихове помисли, Он показује да је Бог. Потом их прекорева као да говори; "Ви мислите да Ја хулим на Бога зато што присвајам Себи право да опраштам грехове, што је велико дело, и сматрате да то чиним како бих избегао прекор. Али, када исцелим тело, уверићу вас да је и душа исцељена. Учинивши оно што је мање, иако то изгледа теже, потврдићу да су грехови отпуштени, што је заиста много веће, иако вама то изгледа лакше, јер није видљиво за око."

6-8. Али да знате да власт има Син Човјечији на земљи опраштати гријехе; Тада рече одузетоме: Устани, узми одар свој и иди дому своме. И уставши отиде дому своме. А народ видјевши задиви се и прослави Бога, који је дао такву власт људима.

Заповедио му је да понесе одар, како његово исцелење не би изгледало као привиђење, али и да би народ видео чудо, пошто се мислило да је Исус обичан човек, иако је био већи од свих.

No comments:

Post a Comment